Narzędzia do marketingu sieciowego

Usługa AdWords działa od dłuższego czasu i wzmaga zainteresowanie określonymi produktami w internecie

Otworzenie się na sieć to często przełomowa decyzja dla działalności nowej firmy. Oferowane tu narzędzia pozwalają na efektywne zarządzanie kapitałem, zasobami towarowi a także dotarcie do nowej grupy docelowej. Odpowiednie ich wykorzystanie jest z kolei kluczowe przy osiągnięciu długofalowego sukcesu.

Niezastąpione Google

Usługa AdWords działa od dłuższego czasu i wzmaga zainteresowanie określonymi produktami w internecie

Autor zdjęcia: MrJamesBaker

Najpopularniejsza wyszukiwarka w sieci to dzisiaj także hegemon w branży internetowej. Google oferuje swoje narzędzia wspierające marketing i rozwój firmy. Usługa AdWords działa od dłuższego czasu i wzmaga zainteresowanie określonymi produktami w internecie.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest Google Tag Manager e-commerce (o czym więcej tutaj: http://loopa.eu/uslugi/zarzadzanie-przez-google-tag-manager/). Jak sama nazwa wskazuje, znajduje zastosowanie w marketingu sieciowym. Narzędzie to służy do zarządzania tagami na stronach internetowych firmy Google. GTM (to skrótowa wersja), to także asortyment wykorzystywany przez aplikacje mobilne. O jego wadze świadczy wykorzystanie go przez wszystkie najbardziej popularne strony internetowe.

Okazja dla specjalistów

Marketingowcy zazwyczaj zajmują się działaniami stricte związanymi z reklamą. Postępowy rynek wymusza na nich jednak poznanie podstawowych narzędzi działających na tzw. zapleczu. Do implementacji Google Tag Managera, ale także jego obsługi, konieczne jest zatrudnienie specjalisty. Rynek pierwotnie stosował podział na osoby zajmujące się marketingiem oraz technologów.

Czasy jednak się zmieniają a wraz z nimi zadania stawiane poszczególnym pracownikom. W dzisiejszych, marketingowiec musi rozumieć możliwości i sposób działania nie tylko języków (takich jak css czy html), ale również narzędzi służących do skutecznej pracy. Jeśli nie rozumie się stosowanej technologii, ciężko będzie ją w efektywny sposób wykorzystać. To sprawia, że w branży reklamowej ważne staje się wykształcenie ogólne, wielobranżowe.