Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem, a każdemu jego właścicielowi powinno zależeć przede wszystkim na nieustannym zwiększaniu sprzedaży

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem, a każdemu jego właścicielowi powinno zależeć przede wszystkim na nieustannym zwiększaniu sprzedaży. Jednym z elementów to ułatwiających jest z pewnością strona internetowa, funkcjonalna i przyciągająca wzrok efektowną grafiką. Kiedy jednak generowana przez nią liczba odwiedzin jest daleka od zakładanej, to warto sięgnąć po narzędzie pozwalające znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy, a jest nim audyt sklepu internetowego.

Cele i zakres przeprowadzanego audytu

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem, a każdemu jego właścicielowi powinno zależeć przede wszystkim na nieustannym zwiększaniu sprzedaży

Autor zdjęcia: Jason A. Howie

Profesjonalnie przeprowadzony audyt ma na celu znalezienie wszystkich niekorzystnych czynników wpływających na brak lub obniżenie sprzedaży. Obejmuje on szereg elementów, w tym analizę ruchu na stronie, jakość zamieszczonych treści oraz istotne aspekty techniczne danej witryny mające wpływ na pozycjonowanie. Sprawdzona zostanie również funkcjonalność i działanie sklepu na wszelkich urządzeniach wykorzystywanych do jego obsługi, w tym coraz bardziej popularnych mobilnych. Specjaliści skontrolują system nawigacji witryny, zgodność z aktualnymi wytycznymi SEO (https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych), jakość i atrakcyjność użytej grafiki, poprawność działania formularzy oraz wyszukiwarki, a nawet prędkość ładowania się strony.

Dokładny raport ułatwi optymalizację

Decydując się na audyt sklepu internetowego można liczyć na dokładny raport z jego wynikami. Pozwala on zrozumieć znaczenie wykrytych błędów dla sprawności działania sklepu, wykazuje obszary w których natychmiast należy wprowadzić zmiany i daje konkretne wskazówki ułatwiające późniejszą optymalizację strony. Najczęściej taki raport jest przesyłany do zleceniodawcy w wersji elektronicznej, ale wiele firm przeprowadzających audyt oferuje również możliwość spotkania się z osobami go przeprowadzającymi. Dzięki temu będą one w stanie przekazać swoje uwagi i omówić wszystkie newralgiczne punkty.

 

Autor zdjęcia: Jason A. Howie